2009. június 20., szombat

Kutyabenge - főzve

kutyabenge por

Kutyabenge kérgét egy netes boltból vettem, porított formában. Sok tanácsot nem találtam a festésével kapcsolatban, így részben saját fejem után mentem a festéskor.

kutyabenge por

100g porított kutyabengét feloldottam kb. 8 liter vízben és feltettem főni.

ilyen habos lett, ahogy feltöltöttem vízzel

Kb. másfél órát lobogott a festéklé, ezután lehűtöttem kb. 30 fokosra.

A festéklébe 100g superwash kezelt gyapjú került és még 150g olyan gyapjúfonál, ami tartalmazott 25%-ban poliamidot.
Felmelegítettem 40 fokosra, a fonalakat kivettem, belekevertem a lébe 40g timsót. (Nem pácoltam be előre a fonalakat, hanem a festés közben tettem ezt meg.) Visszatettem a fonalakat, felmelegítettem az egészet 80 fokosra és 1 órán keresztül ezen a hőfokon tartottam, néha megkevergetve.
A fonalakat hagytam a festéklében kihűlni.
A festés elején a fonalaknak csak halvány barna színük volt, de a pácolás után szép lassan elkezdett sötétedni a szín.

Másnap alaposan kimostam a motringokat (rengeteg por bennük maradt még ezután is, így a kötést is rendesen át kell majd mosnom), majd hagytam megszáradni őket.
Ilyenek lettek végül, szerintem gyönyörűek!

1 megjegyzés:

  1. A barnát amúgy is szeretem, de ez valami csodálatos. A bükklevelek őszi meleg színét juttatja eszembe.

    VálaszTörlés