2009. június 4., csütörtök

Henna - hidegfestés

Hennával először a hidegfestést próbáltam ki.

hennapor

100g hennaport beleraktam a festőedénybe.

hennapor

Felforraltam fél liter vizet, ráöntöttem a hennára és belekevertem még 1dl vörösborecetet. Alaposan elkevertem és hagytam állni negyed órát.
A vörösborecet piros árnyalatot ad a festéknek, de a sima ecet is megfelel. Javasolnak még teát vagy kávét sötétebb szín eléréséhez.

hennás massza fonállal

100g superwash kezelt gyapjút beáztattam vízbe fél órára, majd alaposan kicsavartam és belekevertem a masszába. Alaposan el kell oszlatni rajta a hennát, hogy mindenhol érje a fonalat. 8 órát színeződött a masszában, ezután kivettem és egy pici vízbe raktam, hogy ne száradjon ki reggelig. (Már nagyon késő volt, nem akartam öblögetni.)
Reggel alaposan kimostam, sokszor kellett öblögetni, a hennának sokáig jött a színe.

A második festéshez főztem egy adag erős kávét (kotyogós kávéfőzőben) és belekevertem a megmaradt hennamasszába.
Ebbe tettem bele kb. 80g gyapjút (75% gyapjú, 25% poliamid),

kávés-hennás massza fonállal

és kb 12 órát hagytam a színt beszívódni.
Ezután alaposan kimostam ezt a fonalat is, ennek nem lett nagyon erős színe. Szerintem túl híg lett a massza, így a henna átfolyt a fonálon és megállt az edény alján.



1 megjegyzés:

  1. Hú, ez érdekes, az én festőskönyvem szerint a henna zöldre festi a fonalat. Muszáj kipróbálnom hamarosan, hogy nekem melyik szín sikerül!

    VálaszTörlés