2009. május 24., vasárnap

Berkenyefa levele

Második próbálkozás.
Egy hete nyírfalevél szedése közben úgy tűnt, hogy mindenhol csak berkenyefa van. Itthon aztán kiderült (fellapoztam a festős könyveket), hogy ennek a levele is megfelelő festéshez. Úgy tűnik amúgy, hogy bármilyen fa levelét fel lehet használni, s szinte mindegyik sárga színt ad. Ez jó.

Elmentünk hát levelet szedni, de nem sikerült túl sokat, talán 300 grammot? Azt hittem, hogy sokkal többet, így nem erőltettem meg magam, pedig teli volt az út széle berkenyefákkal. Közben fenyőtobozokat is vadásztam, az egy idő után izgalmasabb volt...

a natúr és kék csíkos fonál gyapjú/poliamid keverék (75/25),
a zöld 100% gyapjú, mindegyik superwash kezelt, összesen 300g

A festés ugyanúgy zajlott le, mint a nyírfalevéllel. A fonalakat beavattam timsóval, majd a leveleket 1 órát főztem. Ez este csináltam, így hagytam a levet kihűlni és csak reggel szűrtem le, majd feltettem melegedni a fonalakkal. 1 órát volt a tűzhelyen, 80-90 fok között tartva.
Délutánra kihűlt a festéklé, ekkor kivettem a motringokat, hagytam kicsit lecsepegni,

festés után

majd kimostam őket. Most nem engedett annyi színt a fonál, nem volt szükség sok vízcserére, de a festéklé sem volt olyan erős, s a fonalak színe is sokkal gyengébb lett. Viszont nem is lettek olyan rikítóak, mint a nyírfalevéltől, sokkal jobban tetszik! Több, zsengébb levéllel biztos erősebb színt kaptam volna.

A natúr színű fonál szép halványsárga lett,


a "nemtetszik" zöld pedig kapott egy meleg árnyalatot, így sokkal jobb.
A kék csíkos aldis zoknifonálhoz nem volt elég a sárga, hogy zöldre színeződjön, csak a leghalványabb kék szín lett zöld, a többi kékes maradt, a fehér rész pedig sárga lett. Ezeket megfestem majd még egyszer valami erősebb sárga színnel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése