2009. szeptember 8., kedd

Erdei fenyő toboza 1.

A fenyőtobozoknak egy telet a földön kell tölteniük, hogy szép színt adjanak a festésnél.

Kb. 500g eredi fenyő toboza, néhány lucfenyő toboz is belekerült.
Összedaraboltam metszőollóval és beáztattam egy napra. 4 órán keresztül főztem. Ezt lehet részletekben is végezni, nem fontos egyhuzamban.


Ezután 2 napot várt a teraszon, mert nem volt időm festeni vele.
Natúr és szürke színű zoknifonál festődött a lében a szokásos módon, azaz mikor a víz elérte a 40 fokot beletettem a timsót majd 80 fokig melegítettem a vizet.
Most próbáltam először a vas-szulfátot, 1 óra festés után kivettem a fonalat, és a festéklébe belekevertem kb. 2 g vas-szulfátot, majd 15 percig főztem a fonalat ebben a lében.
Ezután azonnal alaposan átöblögettem, átmostam a fonalakat és hagytam megszáradni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése